Helgen........

Dockteater, "Fader Frost och Snöflickan"

Igår var vi på dockteater med Maja & Melia och Catrin & Hampus. Barnen verkade tycka att det var kul och var jätteduktiga hela föreställningen.

Tagen från Majas blogg (http://meliaklint.blogg.se/)
 image307


Liseberg

På kvällen åkte vi sedan till Liseberg tillsammans med mina föräldrar och resten av Göteborg......
image308

Vi hade tur och fick se "Kapare, kaniner och kusligheter" på isbanan, Theo har pratat om det sen han såg det i tidningen  för ett par veckor sedan. Han var helt lyrisk efteråt och ville se mer kaniner om åkte skridskor.
image309

Vi var ju tvungna att åka något även om det var knökat med folk, kö och ganska rått och kallt. Theo valde "Farfars bilar" såklart.
image310

Jag hade ju också lovat honom att få träffa tomten och lämna önskelistan. -God jul tomten vi ses på julafton, jag önskar mig julklappar. Sa Theo och var jättestolt! Men han ville inte kramas och definitivt inte lämna några nappar, vilket jag hoppades på.
image311


Pepparkakshus

idag har vi byggt och dekorerat årets pepparkakshus. Inte minns jag att sist jag gjorde pepparkakshus så brände jag mig och hade blåsor på nästan alla fingrar, då hade nämligen Tobbe fått göra den delen.......
image312
image313
Det blev i alla fall klart, och det är ett år tills nästa gång..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback